2024 01 09 azbest

Szanowni mieszkańcy Gminy Nowogard
Uprzejmie informuję, iż w trosce o Państwa zdrowie, zamierzam złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie o przyznanie dotacji na usuwanie azbestu.
W związku z powyższym do dnia 11 marca 2024 r. przyjmować będziemy wnioski na demontaż i odbiór wyrobów zawierających azbest.


Kto może złożyć wniosek?
Właściciele lub współwłaściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Nowogard, m.in.:

  • jednostki samorządu terytorialnego;
  • związki międzygminne;
  • osoby fizyczne;
  • jednostki sektora finansów publicznych;
  • fundacje;
  • kościoły i związki wyznaniowe;
  • wspólnoty mieszkaniowe;
  • spółdzielnie mieszkaniowe;
  • Rodzinne Ogrody Działkowe.


Gdzie się zgłosić?
Aby ubiegać się o demontaż i odbiór wyrobów azbestowych należy złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, Plac Wolności 1, pok. 5 lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard.

Wnioski dostępne są:

Do kiedy można składać wnioski?
Wnioski przyjmowane będą: do 11 marca 2024 r.

WAŻNE INFORMACJE:

  1. Demontaż i odbiór eternitu będzie możliwy wyłącznie po uzyskaniu na ten cel dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
  2. Jeżeli WFOŚiGW przyzna naszej gminie środki finansowe to odbioru, transportu i przekazania do utylizacji wyrobów zawierających azbest dokona firma wyłoniona w trybie zapytania ofertowego.
  3. Właściciele nieruchomości mogą ponieść ewentualnie koszty wynikające z różnicy stawki WFOŚiGW a wyłonionej firmy.
  4. Koszty zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel budynku, gmina nie udziela dofinansowania w tym zakresie.
  5. Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z ,,Regulaminem przyznawania usługi usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Nowogard”, dostępnym na www.nowogard.pl w zakładce UWAGA! AZBEST oraz w Biurze Obsługi Interesanta. Szczegółowych informacji i pomocy przy poprawnym złożeniu wniosku udziela:
    Pani Anna Stokłos - pracownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska, Plac Wolności 5, II piętro, pok. 207, tel. 91 39 26 239,
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    , od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30.
  6. Demontaż pokryć dachowych z istniejących obiektów budowlanych zgodnie z prawem budowlanym wymaga zgłoszenia robot budowlanych w Starostwie Powiatowym w Goleniowie. Kopię zgłoszenia z zaświadczeniem lub adnotacją o braku sprzeciwu ze strony Starostwa należy dołączyć do składanego wniosku.
  7. Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie usuwania azbestu bezpośrednio do WFOŚiGW w Szczecinie - www.wfos.szczecin.pl

Robert Czapla
Burmistrz Nowogardu