Robert CzaplaGmina Nowogard po raz piąty przystępuje do realizacji zadania polegającego na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie miasta i gminy. Burmistrz Robert Czapla ogłosił nabór wniosków na przyznanie usługi z zakresu usuwania azbestu w dniu 15.01.2016 r. o czym informowaliśmy mieszkańców za pomocą strony internetowej, prasy lokalnej i tablic ogłoszeń. Wnioski o przyznanie dofinansowania złożyło łącznie 38 właścicieli nieruchomości w tym: 20 z terenów wiejskich, 15 z terenu miasta w tym 5 działkowców, oraz Wspólnota Mieszkaniowa z ul. Bohaterów Warszawy, Spółdzielnia Mieszkaniowa CISY i Zarząd Budynków Komunalnych. Prace w zależności od zgłoszonego zapotrzebowania będą obejmować demontaż, transport i utylizację odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Łączna ilość wyrobów azbestowych planowana do utylizacji to 290 Mg.

W dniu 03.08.2016 r. Burmistrz Robert Czapla podpisał wniosek o udzielnie dotacji w wysokości 114 210,42 zł na realizację powyższego zadania, ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie Od 2011 roku z programu skorzystało 46 właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Nowogard. Usunięto łącznie ponad 128 Mg azbestu. Prace zostały wykonane na zlecenie gminy a dotacja na ten cel uzyskana z WFOŚiGW wyniosła łącznie 82 824,94 zł. W chwili obecnej oczekujemy na decyzję Zarządu WFOŚiGW w Szczecinie w sprawie przyznania dotacji.

Joanna Krępa
z-ca kierownika wydziału GKMiOŚ
Urzędu Miejskiego w Nowogardzie