Rata za alkohol do 31 maja 2017

Urząd Miejski w Nowogardzie przypomina wszystkim przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych o konieczności wniesienia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 maja 2017 r.  II raty opłaty za korzystanie z posiadanych zezwoleń. Niedokonanie opłat w ustawowym terminie i w należytej wysokości skutkować będzie wygaśnięciem zezwoleń

isipGMINNE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

W NOWOGARDZIE

 P R Z Y P O M I N A

Szanowni Państwo!

Każda stracona minuta w udzieleniu natychmiastowej i fachowej pomocy, może oznaczać utratę zdrowia lub życia przez osoby potrzebujące takiej pomocy.

Jedną z przyczyn nie dotarcia służb ratowniczych do poszkodowanej (potrzebującej) osoby jest brak dokładnej informacji o miejscu zdarzenia a jeżeli ta jest już podana dość dokładnie to służby ratownicze nie mogą zlokalizować obiektu (budynku) i niekiedy krążą po miejscowości, ulicy celem zlokalizowania obiektu (budynku).

Podstawową przyczyną niemożności zlokalizowania obiektu (budynku) jest brak w widocznym miejscu od strony ulicy, drogi, numeru porządkowego nieruchomości (posesji).

Oznaczenie nieruchomości (posesji) numerem porządkowym należy do właściciela (administratora) nieruchomości (posesji).

Biorąc pod uwagę niżej cytowany akt prawny o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym oraz na prośbę służb ratowniczych a w szczególności KIEROWNIKA POGOTOWIA RATUNKOWEGO w Nowogardzie, uprzejmie prosi się administratorów, właścicieli nieruchomości w mieście i miejscowościach gminy o prawidłowe i czytelne oznaczenie swych obiektów, co może pomóc służbom ratunkowym w szybkim zlokalizowaniu obiektu (budynku) i udzielenie osobie (-om) potrzebującej (-ym) fachowej pomocy.

Podstawa prawna

            USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. (Dz. U. z 2015 r., poz. 520 z późn. zm.[1]), wersja aktualna od 31.08.2016r

wyciąg z wyżej cytowanej ustawy

„ ...

Art. 47b 1. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.

2. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw – nazwę miejscowości.

3. Organy jednostek samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, mogą wprowadzić obowiązek umieszczania na tabliczce, o której mowa w ust. 1, nazwy miejscowości lub nazwy dzielnicy, osiedla, zespołu urbanistycznego.

4. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.

...”

.....................


[1] (Dz.U. z 2015 r., poz. 831; Dz.U. z 2015 r., poz. 1137; Dz.U. z 2015 r., poz. 2281; Dz.U. z 2016 r., poz. 65; Dz.U. z 2016 r., poz. 352; Dz.U. z 2016 r., poz. 585; Dz.U. z 2016 r., poz. 903; Dz.U. z 2016 r., poz. 1250)